W tym roku do kropkowych działań zainspirowała nas książeczka, która przeczytałam dzieciom. Rozmawialiśmy o Vashti. Uczniom podobała się postawa dziewczynki, która zachęcała kolegę do rysowania kresek. Chwilę później przystąpiliśmy do działań.
Uczniowie ułożyli puzzle w kształcie koła na znaczniku do aplikacji Quiver - to był baner z tekstem piosenki. Kropka w aplikacji stała się kulą i zachwyciła!
Oczywiście zaśpiewaliśmy piosenkę i rozwiązaliśmy interaktywną grę, dotyczącą jej treści.
Graliśmy w grę z kropkowaną planszą i kropkami. Skoro liczba kropek na przeciwległych ściankach to 7, więc z łatwością obliczaliśmy i zaznaczaliśmy pętlami na kartce liczbę kropek z dolnej ścianki.
Szukaliśmy zmian w sekwencjach kółek powieszonych na tablicy. Zadaniem było dostrzeżenie różnicy i ułożenie kół według pierwszego schematu.
Kodowaliśmy obrazki według wzorów. Pracowaliśmy w grupach, a efekty nas zachwyciły!!! Mieliśmy do dyspozycji 1300 piankowych kółeczek w czterech kolorach.
Na zajęciach komputerowych każdy z nas miał możliwość wyboru gry z kropką w tle. Przygotowałam dla dzieci zbiór interaktywnych gier na padlecie.
A na zakończenie dnia zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz