15 września obchodziliśmy Dzień Kropki - dzień, w
którym każdy z nas mógł uwierzyć, że ma jakiś talent, że to co potrafi,
może w przyszłości stać się wielkim atutem, dzień w którym mogliśmy
uwierzyć, że nawet jeśli jeszcze nie odnaleźliśmy swojego talentu, to z
pewnością wkrótce to nastąpi.
W tym dniu
Pages
▼
poniedziałek, 29 września 2014
niedziela, 28 września 2014
wtorek, 23 września 2014
Dzień Kropki w I a, ZSP Piasek
Tak wiele się działo w Dzień Kropki, że dokumentacja tego wydarzenia zajęła nam sporo czasu.
Najpierw wycięliśmy duuużo kropek z folii samoprzylepnej. Następnie w Dzień Kropki przyklejaliśmy je na siebie. Było to duże wyzwanie i jednocześnie ćwiczenie manualne. dzieci pomagały sobie nawzajem i przyklejały kolegom kropki. Odbyło się również wielkie liczenie kropek.
Oglądaliśmy film o Vashti i rozmawialiśmy o tym, jakie przesłanie z opowieści płynie dla nas.
Następnie było wielkie malowanie. Najpierw farbami...
A na koniec układaliśmy twórcze opowiadanie o kropce.Oto nagranie:
Najpierw wycięliśmy duuużo kropek z folii samoprzylepnej. Następnie w Dzień Kropki przyklejaliśmy je na siebie. Było to duże wyzwanie i jednocześnie ćwiczenie manualne. dzieci pomagały sobie nawzajem i przyklejały kolegom kropki. Odbyło się również wielkie liczenie kropek.
Oglądaliśmy film o Vashti i rozmawialiśmy o tym, jakie przesłanie z opowieści płynie dla nas.
Następnie było wielkie malowanie. Najpierw farbami...
... potem pastelami.
Nasze prace animowaliśmy w aplikacji coLAr Mix i tak powstało nasza prezentacja:
A na koniec układaliśmy twórcze opowiadanie o kropce.Oto nagranie:
To był bardzo kreatywny dzień...
poniedziałek, 22 września 2014
sobota, 20 września 2014
Górzna i Zalesie kropkują.
Dzień Kropki w naszych szkołach obchodziliśmy dwa dni. Dużo się działo : robiliśmy preparaty mikroskopowe z liścia trzykrotki, oglądaliśmy różne gotowe preparaty, uczyliśmy się obsługiwać mikroskop, poznawaliśmy jego części. Wiemy już, że dzięki niemu można powiększyć każdą kropkę. Hodowaliśmy też kryształy.
Uczniowie malowali kropkowe dzieła, z których powstała galeria prac z kropkowym tytułem.
Kropką jest też kropla krwi- cenny dar. Darczyńcą może zostać każdy dorosły, a uczniowie tę wiedzę z radością przekazywali.
26 września będzie w Górznej Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa z Poznania i odbędzie się rejestracja potencjalnych dawców szpiku.
Kropka górą !
Uczniowie malowali kropkowe dzieła, z których powstała galeria prac z kropkowym tytułem.
Kropką jest też kropla krwi- cenny dar. Darczyńcą może zostać każdy dorosły, a uczniowie tę wiedzę z radością przekazywali.
26 września będzie w Górznej Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa z Poznania i odbędzie się rejestracja potencjalnych dawców szpiku.
Kropka górą !
piątek, 19 września 2014
Kropka na plastyce w ZSP Piasek
Każdy z nas potrafi tworzyć. Czasem wystarczy zacząć od kropki...
Z okazji Dnia Kropki także klasa 5a oraz klasy 4-6 bawiły się tworząc prace plastyczne, w których głównym motywem była kropka. Kropka mała lub wielka kropa, w pojedynkę lub w towarzystwie innych kropek, jednobarwna lub kolorowa. Efekty pracy do obejrzenia w galeryjce zdjęć. Pamiętajmy, że ważne jest, aby swoje prace zawsze podpisać! Tak jak zrobiła to Vashti, zaczynając od namalowania małej kropki. To był początek galerii jej prac...
Z okazji Dnia Kropki także klasa 5a oraz klasy 4-6 bawiły się tworząc prace plastyczne, w których głównym motywem była kropka. Kropka mała lub wielka kropa, w pojedynkę lub w towarzystwie innych kropek, jednobarwna lub kolorowa. Efekty pracy do obejrzenia w galeryjce zdjęć. Pamiętajmy, że ważne jest, aby swoje prace zawsze podpisać! Tak jak zrobiła to Vashti, zaczynając od namalowania małej kropki. To był początek galerii jej prac...
Joanna Kukla
Była sobie kropka... w klasie I b, ZSP Piasek
Co można narysować z kropki?
Najpierw
powstał kwiat, potem biedronka, słońce, kamienie i różne inne elementy
kolorowej łąki, które przyczyniły się do powstania filmu rysunkowego
wykonanego przez pierwszoklasistów. Oto fragment filmu, który zachwycił
nie tylko uczniów z IIb.
Karina Głowacka-Bieszczad
czwartek, 18 września 2014
Dzień Kropki w IIb (Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim)
"Dzień Kropki" świętowaliśmy po raz drugi. Podczas zajęć przypomnieliśmy sobie historię Vashti, wspólnie zastanawialiśmy się do czego służą kropki, podziwialiśmy kropkowane obrazy Aborygenów. Okazało się, że w nas również drzemią talenty artystyczne i potrafimy malować kropkami równie pięknie jak rdzenni mieszkańcy Australii. Na koniec poznaliśmy kropkowy alfabet Braila, którym na co dzień posługują się niewidomi. Zapisaliśmy swoje imiona, a niektórzy zdążyli jeszcze wykropkować zagadkę dla kolegi z ławki. Następnego dnia ożywialiśmy nasze kropki w aplikacji colAR Mix
Kropkująca edukacja domowa.
Pięć rodzin. Dwa razy więcej dzieci.
Mała grupa, na dodatek mało się znająca... ponieważ pierwszy raz spotkaliśmy się ledwie dwa miesiące temu!
Wszyscy sercem związani z Warmią i Mazurami, choć mieszkający obecnie w różnych miejscowościach. Jedna rodzina świętowała Miedzynarodowy Dzień Kropki 2.000 km od domu.
Jak zatem udało nam się stworzyć wspólną pracę?
Wykorzystując TIK! Wszyscy spotykaliśmy się w grupie na Facebooku... choć czworgu dzieci udało się spotkać i działać razem.
Każde z nas rozpoczęło od obejrzenia filmu o Vashti... a później...
Dzień Kropki był naszym pierwszym wspólnym projektem. Idealne zadanie na start!
Mała grupa, na dodatek mało się znająca... ponieważ pierwszy raz spotkaliśmy się ledwie dwa miesiące temu!
Wszyscy sercem związani z Warmią i Mazurami, choć mieszkający obecnie w różnych miejscowościach. Jedna rodzina świętowała Miedzynarodowy Dzień Kropki 2.000 km od domu.
Jak zatem udało nam się stworzyć wspólną pracę?
Wykorzystując TIK! Wszyscy spotykaliśmy się w grupie na Facebooku... choć czworgu dzieci udało się spotkać i działać razem.
Każde z nas rozpoczęło od obejrzenia filmu o Vashti... a później...
...ponownie spojrzeliśmy na siebie, na swoje możliwości, mocne strony...
...zaprezentowaliśmy siebie pozostałym członkom grupy....
...poznaliśmy innych członków...
Dzień Kropki był naszym pierwszym wspólnym projektem. Idealne zadanie na start!
środa, 17 września 2014
Ruch rzeźbi umysł w klasie I c, ZSP Piasek
…to zabawa prowadzona metodą Doroty Dziamskiej, czyli „Edukacja przez
ruch”. Podczas tej zabawy dzieci wykonywały różne ruchy pastelami w rytm
odpowiednio dobranej melodii, która nadała tempo, a tym samym wyzwoliła
naturalną potrzebę aktywności dziecka. W wyniku naszej zabawy powstały
różnokolorowe kropki.
Anna Granatyr- Spychała
wtorek, 16 września 2014
Święto Kropki w SP 13 w Olsztynie
Dzieciaki ubrane w kropki, obrazki oraz wspólne plakaty z kropek, prezentacje talentów na godzinach wychowawczych, kropkowe kostki na matematyce, czy animowane kropki w scratchu na zajęciach komputerowych - tak obchodziliśmy Święto Kropki w Szkole Podstawowej nr 13 w Olsztynie
Animowana kropka.
Kropkę można animować i z radością skorzystaliśmy z tej możliwości. Najpierw kropkami malowaliśmy kropkę. Było to nasze pierwsze malowanie, więc towarzyszyło temu wydarzeniu sporo emocji.
Potem uruchomiłam aplikację i za pomocą mojego tableszytu animowaliśmy kropki. Jutro ciąg dalszy, bo kropek w klasie 25...
Potem uruchomiłam aplikację i za pomocą mojego tableszytu animowaliśmy kropki. Jutro ciąg dalszy, bo kropek w klasie 25...
Kropkowo i kreatywnie w klasie IIIa ZSP w Piasku
Kropy, kropki, kropeczki... 15 września po raz pierwszy świętowaliśmy
Dot Day. Było kropkowo, kulkowo, koliście! Jesteśmy utalentowani,
kreatywni i wierzymy we własne możliwości, mamy nadzieję, że widać to na
załączonych zdjęciach.
Aleksandra Skapczyk
Królowa KROPKA u Patyczaków
Wszystko było wielką tajemnicą! Tylko jedno ogłoszenie - na 15 września ubieramy się w kropeczki.
Z niecierpliwością czekaliśmy na ten dzień. Oczywiście stroje były ozdobione kropkami.
Okazało się, że bohaterką dnia jest... KROPKA. Ułożyliśmy puzzle i pani zaprosiła nas do obejrzenia filmu. Rozmawialiśmy o Vashti, głównej bohaterce. Dziewczynka uwierzyła w swój malarski talent dzięki swej nauczycielce plastyki. Jej kropkowane obrazy stały się ozdobą szkolnych wystaw. Wiara we własne możliwości pomogła Vashti uwierzyć w swój talent i dać wiarę innym dzieciom.
Rozmawialiśmy o naszych zdolnościach. Okazało się, że każdy jest w czymś DOBRY! Mamy znawców piłkarskich drużyn, karatekę, tenisistę, sportowców, malarki, świetne mistrzynie pływackie a nawet znawczynię grzybów. Pokazaliśmy swe dyplomy i medale.
W czasie zabaw na placu dziewczynki malowały kropki na twarzach. Pojawiły się też koraliki na szyjach i kolczyki!
Później na białej kartce z kółkiem (znacznik do aplikacji) rysowaliśmy piktogramy, które mówiły o naszych zdolnościach. A potem... Cudowności! Wykorzystaliśmy tabletową aplikację colAR mix. Dzięki niej zeskanowaliśmy nasz rysunek i uzyskaliśmy efekt 3D. To było niezapomniane wrażenia i zachwyt!!!
Układając rozsypankę wyrazową poznaliśmy przysłowia z kropką w tle i ich znaczenie. Rozwiązywaliśmy kropkowane zagadki. Odpowiedziami na nie były obrazki wykonane palcem na tablecie w edytorze graficznym.
Kropka była animatorką zabaw ruchowych na planszach gry Twister. Oooo, to było trudne zadanie. Koleżanki instruktorki wyznaczały pozycje: prawa noga na fioletowe, lewa ręka na niebieski! Świetnie się bawiliśmy.
Liczyliśmy kropki na kostkach, dodawaliśmy je i odejmowaliśmy. Pojawiły się zadania z dopełnianiem do 10 i 20. Wykorzystaliśmy kropkowe żetony i tarczę zegara w czasie gry "Tuzin".
Święto Kropki w Przedszkolu nr 14 Muzyczna Kraina w Inowrocławiu
Na początek wszystkim Kropkowiczom przysyłamy biedronki na szczęście :)
Już za chwilę pełna relacja :)
Pozdrawiamy
Już za chwilę pełna relacja :)
Pozdrawiamy
Nasze talenty - SP 13 Olsztyn, klasa I b.
Mamy wiele talentów. Znakomicie gramy w piłkę nożną, jeździmy na rolkach, rowerach, tańczymy w balecie, opiekujemy się zwierzątkami, rysujemy koty, króliczki, rysujemy i gramy na komputerze....
poniedziałek, 15 września 2014
Dzień Kropki w ZSP w Piasku, klasa IIIB
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu
ukazującego pochodzenie i znaczenie Święta Kropki. Każdy z nas miał możliwość
opowiedzenia o swoich talentach i mocnych stronach. Wszyscy uświadomili sobie,
że są mistrzami w jakiejś dziedzinie. Przyszła więc pora na wykonanie dla
siebie wymarzonego medalu. Wykonywaliśmy medale (w kształcie kropki) techniką
puentylizmu (kropkowania). Jest to technika malarska polegająca na kładzeniu
obok siebie niewielkich plamek. Twórcą puentylizmu był Georges Seurat. Bardzo podobały nam się jego obrazy, a
także innych twórców posługujących się tą techniką. Na zajęciach sportowych
dziś również bawiliśmy się z dużą kolorową „kropką” czyli chustą animacyjną.
Kropek nie zabrakło także na naszych ubraniach. Możemy więc powiedzieć, że
kropki otaczały nas z każdej strony.
Dzień Kropki SP 13 Olsztyn, klasa 1b.
Dzień był bogaty w działania. Najpierw dzieci okleiły moją bluzkę kolorowymi kropkami, następnie obejrzeliśmy film o Vashti i porozmawialiśmy o jej zachowaniu. Dzieci stwierdziły, że pani nauczycielka pomogła dziewczynce odkryć talent do malowania kropek, a potem ona pomogła odkryć talent chłopcu do malowania gzygzaków.
Przyszła pora na zastanowienie się nad swoimi talentami, albo zdolnościami. Nie było z tym wielkiego kłopotu, moi uczniowie potrafili dokładnie sprecyzować w czym są świetni.Swoje talenty narysowali w takich samych ramkach, w jakich Vashti namalowała kropkę.
Były obrazki do połączenia kropek z numerkami w zakresie 20, niektórzy stwierdzili, że zbyt łatwe, ale każdy starał się dokładnie i starannie wykonać zadanie. Na zajęciach matematycznych w sali zabaw poszukiwaliśmy kartoników z kropkami i odpowiadająca im cyfrą. Było to podchwytliwe zadanie, bo nie każdy kartonik miał parę, liczył się też refleks. Na karcie pracy podzielonej na 8 prostokątów należało narysować tyle kropek ile wskazywała cyfra, a następnie dobrać się w pary i dokonać sprawdzenia. Nagrodą za poprawne wykonanie rysunków była narysowana na karcie kolegi uśmiechnięta buźka. Było sporo liczenia.
W końcu dzieci dobrały się w zespoły czteroosobowe i otrzymały dużą kartkę podzieloną na 4 części. W każdej części była narysowana jedna kropka. Należało narysować obrazek, który w sobie zawierałby tę kropkę. Patrzyłam z radością jak dzieci sprawnie podzieliły się na zespoły, nikt nie stał sam, a jedna grupa była pięcioosobowa i nie stanowiło to problemu. Ta grupa dostała kartkę podzieloną na 5 części. Grupy prezentowały swoje prace, a pozostałe dzieci biły brawa za pomysłowość i starania.
Jutro dalsza część Dnia Kropki - prace plastyczne z farbami.
Przyszła pora na zastanowienie się nad swoimi talentami, albo zdolnościami. Nie było z tym wielkiego kłopotu, moi uczniowie potrafili dokładnie sprecyzować w czym są świetni.Swoje talenty narysowali w takich samych ramkach, w jakich Vashti namalowała kropkę.
Były obrazki do połączenia kropek z numerkami w zakresie 20, niektórzy stwierdzili, że zbyt łatwe, ale każdy starał się dokładnie i starannie wykonać zadanie. Na zajęciach matematycznych w sali zabaw poszukiwaliśmy kartoników z kropkami i odpowiadająca im cyfrą. Było to podchwytliwe zadanie, bo nie każdy kartonik miał parę, liczył się też refleks. Na karcie pracy podzielonej na 8 prostokątów należało narysować tyle kropek ile wskazywała cyfra, a następnie dobrać się w pary i dokonać sprawdzenia. Nagrodą za poprawne wykonanie rysunków była narysowana na karcie kolegi uśmiechnięta buźka. Było sporo liczenia.
W końcu dzieci dobrały się w zespoły czteroosobowe i otrzymały dużą kartkę podzieloną na 4 części. W każdej części była narysowana jedna kropka. Należało narysować obrazek, który w sobie zawierałby tę kropkę. Patrzyłam z radością jak dzieci sprawnie podzieliły się na zespoły, nikt nie stał sam, a jedna grupa była pięcioosobowa i nie stanowiło to problemu. Ta grupa dostała kartkę podzieloną na 5 części. Grupy prezentowały swoje prace, a pozostałe dzieci biły brawa za pomysłowość i starania.
Jutro dalsza część Dnia Kropki - prace plastyczne z farbami.